Borsa İstanbul, 8-15 Mayıs haftasını yatırımcısına kaybettirirken, bu dönemde en çok kazandıran yatırım aracı fon sepeti fonları oldu. Haftalık bazda BIST 100, gram altın ve çeyrek altın değer kaybederken dolar/TL sınırlı da olsa yükseldi.
BIST 100 endeksi, hafta içinde en düşük 14.265,67 puanı ve en yüksek 15.204,92 puanı gördükten sonra haftayı, önceki hafta kapanışına göre yüzde 4,61 düşüşle 14.367,60 puandan tamamladı. Endeksin haftalık bazda bu denli gerilemesinde küresel piyasalardaki satış baskısı ve jeopolitik gelişmeler etkili oldu.
Kapalıçarşı’da işlem gören 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı haftalık bazda yüzde 4,16 azalarak 6 bin 630 liraya geriledi. Cumhuriyet altınının satış fiyatı yüzde 4,14 düşüşle 44 bin 671 lira olurken, çeyrek altın da yüzde 4,16 değer kaybederek 11 bin 105 liraya indi.
Döviz tarafında ise ABD doları haftalık bazda yüzde 0,39 değer kazanarak 45,5440 lira seviyesine yükseldi. Buna karşın avro, yüzde 0,81 kayıpla 53,0320 liraya geriledi. Euro/dolar paritesindeki hareketler TL karşısında avronun dolar kadar güçlü kalmasını engelledi.
Yatırım fonları bu hafta ortalama yüzde 0,03 değer kaybederken, emeklilik fonları yüzde 0,10 değer kazandı. Kategoriler bazında bakıldığında yatırım fonları arasında en çok kazandıranlar yüzde 1,16 ile “Fon Sepeti Fonları” oldu.
Uzmanlar, küresel piyasalardaki belirsizlikler ve jeopolitik riskler nedeniyle yatırımcıları temkinli olmaya çağırırken, portföy çeşitlendirmesinin önemine dikkat çekiyor. Önümüzdeki hafta yurt içinde piyasa katılımcıları anketi ve kapasite kullanım oranı verileri, yurt dışında ise ABD Merkez Bankası (Fed) yetkililerinin konuşmaları takip edilecek.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Ekonomist



Comments